✅تفاوت ساعت اندازه گیری با میکرومتر در چیست؟
الف) میکرومتر وسیله ی اندازه گیری است ولی ساعت اندازه گیری وسیله های برای به دست آوردن اختلاف اندازه است.
ب) میکرومتر وسیله های برای اندازه گیری داخل و خـارج و عمـا اسـت ولـی سـاعت انـدازه گیری بـرای
اندازه گیری داخلی به کار میرود.
ج) ساعت اندازه گیری دقیقتر از میکرومتر است .
د )میکرومتر دقیقتر از ساعت اندازه گیری است
✅کدامیک از موارد زیر از واحدهای آچار مدرج (تور کمتر) می باشد؟
الف) کیلوگرم متر ب) نیوتن متر
ج) پوند فوت د) تمام گزینه ها صحیح است
✅برای اندازه گیری قطر میل لنگ از کدام ابزار زیر بهتر است که استفاده شود؟
الف) پرگار ب) کولیس ج) میکرومتر د) خط کش مویی
✅از ابزار ساعت اندازه گیری در چه موردی استفاده میگردد؟
الف) فاصله ی دهانه (اختلاف اندازه دو دهانه)
ب) سرعت گردش یک شفت بر حسب دور بر دقیقه
ج) قطر داخلی سیلندر
د) قطر خارجی پیستون
✅ابزار دقیق اندازه گیری لقی یاتاقان چیست؟
الف) ساعت اندیکاتور و کولیس ب) ساعت اندیکاتور و میکرومتر
ج) ساعت اندیکاتور و پرگار داخل سنج د) میکرومتر و کولیس
✅به کدام دلیل آچارهای بوکس و رینگی مطمئن ترین نوع آچارها هستند ؟
الف)با نیروی کمتری باز می شوند ب) با نیروی کمتری سفت می شوند
ج) با سر پیچ زودتر تطبیق پیدا می کنند د) کمتر از روی پیچ می لغزند
✅کدامیک از موارد زیر باعث لجنی شدن ذرات معلق در روغن می شود؟
الف) غنی بودن مخلوط سوخت و هوا در کاربراتور
ب) استفاده از بنزین با اکتان بالا
ج) استفاده از بنزین با اکتان پایین
د) گرفتگی لوله های تهویه ی کارتر
✅سوپاپ فشار درب رادیاتور……………….
الف) باعث افزایش فشار و بالا بردن دمای نقطه ی جوش مایع خنک کننده میشود
ب) باعث کاهش فشار و بالا بردن دمای نقطه ی جوش مایع خنک کننده میشود
ج) باعث جلوگیری از ترکیدن لوله در رادیاتور میشود
د) از مچاله شدن رادیاتور و شیلنگها جلوگیری میکند
✅علت خروج دود آبی در هنگام سرد بودن موتور چیست؟
الف) خرابی رینگها ب) خرابی رینگها و سیلندر
ج) خرابی گیت سوپاپ د) خرابی گیت سوپاپ و ساق سوپاپ
✅دیود زینر در مدار ………….
الف) در بیس موافق تا حد معینی جریان را از خود عبور میدهد.
ب) در بیس مخالف تا حد معینی جریان را از خود عبور میدهد.
ج) در یک جهت جریان را عبور میدهد.
د) یک دیود مثبت است
مطالب مرتبط : دانلود نمونه سوالات تعمیر اتومبیل سواری بنزینی درجه ۲
✅به وسیله ي آوانس خلائی دلکو……………………….
الف) دلکو را اندکی بیشتر در جهت گردش میگردانیم.
ب) صفحه پلاتین را اندکی در جهت مخالف حرکت شافت میگردانیم.
ج) شافت دلکو را اندکی در جهت مخالف گردش میگردانیم.
د) پلاتین را روي صفحه پلاتین اندکی در جهت موافق گردش میگردانیم
✅علت گیج شدن فرمان ماشین چیست؟
الف) خراب شدن جلو بندی ب) صدمه دیدن اکسل جلو
ج) خلاصی بیش از حد مجموعه فرمان د) همه موارد
✅در صورت کم شدن فشار روغن پمپ فرمان در فرمانهاي هیدرولیک……..
الف) فرمان نرم میشود و هنگام پیچیدن صدا میدهد.
ب) فرمان نرم میشود و به یک طرف سخت میپیچد.
ج) فرمان سفت میشود.
د) تغییر فشار روغن پمپ تأثیری در نرمی و سفت شدن آن ندارد
✅نرم شدن فرمان در جعبه فرمانهاي هیدرولیک به چه دلیل است؟
الف) خرابی سوپاپ چند راهه ب) خرابی پمپ هیدرولیک فرمان
ج) خرابی جعبه فرمان د) خرابی سوپاپ تنظیم فشار